De eerste dagen in Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Lieke en Dominique - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Lieke en Dominique - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Chiang Rai

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Dominique

06 Oktober 2017 | Thailand, Chiang Rai

Dinsdagochtend.. de dag van vertrek! We zijn al vanaf 5.00 uur wakker. Onze ouders, mijn tante en een vriendin brengen ons naar het vliegveld. Eenmaal aangekomen meteen de backpacks inchecken en maken we meteen een “billenknijp” momentje mee. We weten dat je officieel een uitreisticket nodig hebt om thailand in te mogen. De stewardess vroeg hoelang we in thailand bleven. Nonchalant zei ik: “ohhh maar 2 dagen erna reizen we door naar Laos”. Dit was blijkbaar genoeg en konden zo doorlopen. Na een drankje bij de starbucks gingen richting de douane. Het afscheid viel me zwaar. Maar na een paar tranen en lieve woorden van mam was het na de douane weer goed.

Aangekomen in Chiang Rai moesten we ons aan een klein tafeltje melden waar de taxi's vertrekken. Nog geen 30 minuten later ploffen we op bed en hebben we even geslapen. 'S avonds hebben we nog even door het centrum gewandeld en leek het eel of we de enige toeristen waren. We genoten van het Thaise eten, de kraampjes en muziek.

De volgende dag hebben we ontbeten bij Joyce die een homestay heeft. We kregen een aantal tips wat we allemaal konden doen vandaag. We besloten naar de Wat Phra Kaew te gaan. Een tempel waar de groene smaragd boeddha staat. 1100 jaar geleden is de boeddha bedekt met stuckwerk. In 1434 werd dit getroffen door bliksem en spleet her stuckwerk. Een oplettende monnik zag de groene glans en zo werd het de bekendste boeddha. De koning van die tijd liet hem na Chiang Mai overkomen. Hierna is die nog naar Laos gegaan en doordat de koning van Thailand een veldslag won is de boeddha tot op heden in een tempel in het koninklijk paleis gestalt. Wat wij hebben gezien is dus een replica.
Hierna zijn we op advies van Joyce naar het hilltribe museum geweest. Deze organisatie steunt de stammen vsn Noord Thailand, dit was wel Oke. Latrn we zeggen dat her geld hopelijk op een goede plek komt.
Erna nog even over de lokale markt gelopen waar we onze ogen hebben uitgekeken. Van verse, levende vis tot fruit tot kleding.

In de middag besloten we al wat informatie te winnen over de busrit naar Laos. Verschillende touroperators bieden 750 Bhat per persoon, zo ongeveer 19 euro. Bij navraag aan lokale mensen bleek er elk half uur een bus te gaan voor 65 Baht, ofwel ietd meer dan 1 euro. Dat gaan we doen!

Vrijdagochtend om 5.30 uur ging de wekker en om 6.00 uur aten we een tosti bij de seven eleven ( de heilige goedkope supermarkt voor backpackers) om 6:30 uur vertrok de bus die ons in 2,5 uur bij de grens zou brengen. Ik genoot van het landschap en de mensen. De vrouw van de buschaffeur stapte 2x uit om eten tr kopen langs de weg en 15 minuten later haalde ze een tas naar binnen, geweldig!
Na 2,5 uur kregen een seintje dat we eeuit moesten. Er stond al een tuktuk klaar met vaste prijzen naar de grens. Voor 2,50 euro en 5 minuten later stonden we bij de thaise grens. Paspoort laten zien en een busticket kopen. Weer 1 euro en 5 minuten met de bus later stonden we bij de laotiaanse grens. Heel wat papierwerk verder konden we naar het eerste loket. Hier betaalde we 35 doller per persoon en werden we naar het tweede loket gestuurd. Hier zat een zwangere dame pakjes met geld te tellen. Wat een gezicht haha! Nog even lachrn voor de camera bij de douane en we waren erdoor. Hier stonden weer tuktuks klaar naar Ban Huayxay, prijzen stonden vast. 5,5 uur later liggen we op bed in de hotelkamer. Wat een dag! Morgen vertrekken we voor 3 dagen de jungle in, hierna volgt er weer een update :)

• 06 Oktober 2017 - 12:46

Annemie Wijnen :

Super om te lezen,goed bezig. Wens jullie heel veel fun in de jungle

• 06 Oktober 2017 - 12:55

Kim,Carlo En Kane:

Geweldig om te lezen! Geniet en heel veel plezier in de jungle.
    Liefs van ons

• 06 Oktober 2017 - 14:47

Tinie:

Hey schatten, leuk om dit e lezen. Passen jullie op voor Tarzan en voor Liekome, je hebt stoffels bloed en er zijn heeeeel veel bomen probeer je er tussen door te slingeren?

• 06 Oktober 2017 - 15:41

Broer:

Hey meiden goed zeg wat een genot om te lezen wat jullie al in 1 dag mee maken .
    Annemie en ik kijken al uit naar jullie volgend bericht.

• 06 Oktober 2017 - 17:43

Angela :

goed om te horen! veel plezier in the jungle en doe voorzichtig!

• 06 Oktober 2017 - 17:55

Ucarlo:

Lieve schatten letten jullie goed op alkaar en dat jullie er van mogen genieten
    Wij denken aan jullie en als je wat leuks tegen komt dan zie ik het graag
    Tegemoet en als jullie in aussi land zijn dan hoop ik dat ik
    Een bommarang kan bestelen bij jullie

Dikke

• 06 Oktober 2017 - 18:19

Mark:

Wat nu tuk tuk laat die stappeteller lopen hahah
    Heel veel plezier daar xx

• 06 Oktober 2017 - 19:03

Marion:

Dag backpackers, veel info van jullie hoe het allemaal werkt in deze streken. Mooie verhalen en zeker leuk om de volgende update te zien. Hoe het in de jungle gegaan is, ben benieuwd.
    Groetjes en veel reisplezier, Marion

• 06 Oktober 2017 - 19:07

Ingeborg:

Wat leuk om te lezen en zo herkenbaar. Probeer zoveel mogelijk te doen wat de locals doen dat is meestal het leukste. Ik heb destijds ook zo genoten van de markt in Chang Rai. Super lekker eten bij de kraampjes en niet duur
    Geniet van de jungletocht en van Laos. Er zijn zoveel lieve mensen daar.
    Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen

• 06 Oktober 2017 - 19:58

Anja:

Geweldig om jullie verhaal te lezen. Erg leuk geschreven. Veel plezier in de jungle!!!

• 06 Oktober 2017 - 20:01

Petra Raven:

Super dat jullie al zoveel gedaan hebben geniet ervan en leuk dat jullie een verslag doen van jullie reis veel plezier en liefs Petra

• 06 Oktober 2017 - 20:01

Petra Raven:

• 06 Oktober 2017 - 21:48

Sandra:

WoW, meteen heel veel actie! Heel veel plezier samen, en vooral heel veel genieten!!! Groetjes Sandra

• 07 Oktober 2017 - 07:55

Anneke:

Met veel plezier jullie verslag gelezen. Ik blijf jullie volgen.
    Heb fun en geniet van jullie avontuur

• 07 Oktober 2017 - 10:07

Melissa:

Heel veel plezier in de jungle! Super leuk verslag, ben erg benieuwd naar het volgende. Geniet geniet geniet xxx

• 07 Oktober 2017 - 11:13

Isabelle:

Hallo Maedjes van mich.

Heel erg interessant om te lezen wat jullie nu doen en een geruststelling voor ons ouders.
    Maar ik gun het jullie ,wat een avontuur is het en het duurt nog een hele poos.
    Maar geweldig wat veel reacties al, zo in het begin van de reis ,het word door veel mensen gevolgd. wow
    Wij zij bezig met onze dagelijkse beslommeringen en wenste dat ik wat lekkere temperatuur van jullie had,t waait hier ontzettend. maar geniet nog verder en tot schrijfs .

Love you xx

• 07 Oktober 2017 - 13:11

Ien:

Mooi om te lezen! Genieten maar jullie!

• 07 Oktober 2017 - 13:29

Jerry En Truus:

Hoi.
    Schitterend, mooi verslag.
    Als je het leest is het net of je even meelift in jullie reis.
    Geniet er van in de jungle, lijkt me prachtig al de kleuren die je ziet, inspirerend moet dit zijn.
    Groetjes Truus en Jerry.

• 08 Oktober 2017 - 15:13

Riet Van De Wall:

Wat mooi om te lezen. geniet maar lekker van jullie reis.

• 09 Oktober 2017 - 07:25

Marleen:

Veel plezier in de jungle, en geniet van alle mooie nieuwe dingen. Het klinkt al goed tot nu toe :)

• 09 Oktober 2017 - 15:24

Lieke En Dominique:

Hoi allemaal,

We vinden het hartstikke leuk om al jullie lieve reacties te lezen.
    Bedankt! :)

Xx lieke en Dominique

• 09 Oktober 2017 - 18:50

Dave:

Super, op naar een mooi avontuur! Maak er iets moois van!

Groetjes Dave

• 09 Oktober 2017 - 21:52

Tim:

Geniet er van Lieke en Dominique.