Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Lieke en Dominique - WaarBenJij.nu Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Lieke en Dominique - WaarBenJij.nu

Vang Vieng

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Dominique

18 Oktober 2017 | Laos, Vangviang

Wist je dat:

- We zondagochtend in een volle minibus naar Vang Vieng zijn gereden
- Dit ongeveer 5 uur heeft geduurd en het maar 150 km is
- We door een adembenemend gebergte zijn gereden vol haarspeldbochten
- Ik alleen maar dacht, meekijken meekijken.
- Een stuk gevaarlijk was, omdat de weg slecht begaanbaar was en deze vol stenen en modder lag van de bergen
- We die avond voor het eerst sinds het begin van onze reis pizza hebben gegeten
- Ze onder pizza vegetables, pizza met diepvries erwten wortels en maïs verstaan
- We die avond met de groep op stap zijn geweest in een van de weinig barretje
- Alles hier om 0.00 uur sluit, een “biertje” (640 cc) 1 euro kost en een cocktail 2 euro.
- Ze goed smaakte en we een gratis welkomstdrankje kregen
- Vang Vieng bekend staat om het feesten, maar de omgeving ook heel mooi is
- We maandag zijn wezen tuben
- Je in een band de rivier de Nam Song afdrijft en ondertussen in 3 bars wat kunt drinken
- We verbaasd waren hoeveel mensen drinken en erna gewoon de rivier ingaan
- Tot een aantal jaar geleden de hele rivier vol was met barretjes, maar aangezien er veel doden en gewonden vielen dit terug is gebracht naar 3.
- We verbaasd waren dat er zo’n harde stroming stond en dit in het begin een beetje eng was
- Je werd binnen gehengeld door laotianen die je een lege fles toe gooien met touw eraan. Deze moest je vastpakken en zo werd je naar de kant getrokken
- Sommige mensen te ver weg waren en hierdoor te ver de rivier afdreven
- Het een leuke ervaring was en het uitzicht prachtig was
- De laatste 100 meter killing waren aangezien je op blote voeten over de scherpe stenen moest lopen.
- We hierdoor de nodige wondjes hebben
- Maandag we opnieuw een scooter hebben gehuurd om de grotten en de blue lagoons te bezichtigen
- We erg optimistisch waren, we maar 2 grotten en 2 blue lagoons hebben gezien
- Het wegdek zeer slecht was, vol met gaten die volgelopen waren met water en overal stenen.
- We 1 uur over 8 km hebben gedaan
- We 15 minuten door een rivier hebben moeten lopen om bij de tam khan grot te komen
- Hier al een meneer stond die ons zou rondleiden samen met nog 3 andere toeristen
- Ik de grot een beetje eng vond en die meneer ook
- Toen we eenmaal binnen waren ik lichtelijk in paniek raakte door de kleine ruimte
- Ik het eng vond de weg niet te weten en niet kon beslissen wanneer ik eruit wilde
- Die enge manier een oogje had op Dominique, back off!
- Ik nog nooit zo blij was om daglicht te zien en regen te voelen
- We pech hebben met het weer, het heeft elke dag flink geregend
- We hierna snel zijn weggelopen bij die enge meneer en na 1 uur op de scooter bij de blue lagoon zijn aangekomen.
- We hier een koude duik hebben genomen
- Ik me kapot heb gelachen om Dominique, er een balk was boven het water ( expeditie robinson)
- Dominique hier wel even op zou klimmen en er ondertussen 3 minuten over heeft gedaan om er af te komen
- We hierna terug zijn gereden en er overal koeien en buffels op de weg liepen
- We met verbazing hier langs hebben gereden
- Hierna lekker hebben gegeten met een Australisch meisje die ons wat tips heeft gegeven
- We gewend zijn aan de kip met rijst of noedels met rijst
- Ik tegenwoordig een ochtend mens ben
- Ik elke dag rond 7.00 uur wakker ben, ja ik ben er ook verbaasd over
- We vandaag wederom met een busje 4 uur naar de hoofdstad Vientiane zijn gereden
- Het weer meekijken meekijken meekijken was.
- We hebben besloten toch naar het zuiden te gaan van Los
- We net 3 km voor niks hebben gelopen, aangezien het uitzichtpunt over de stad om 5.00 uur dicht ging en wij om 5.05 uur aankwamen
- We langs de weg hebben gegeten, dit eten vanuit de overkant door een ander restaurant naar ons toe werd gebracht
- Het hier een soort van Kermis is.
- Je betaald 30 cent voor 3 pijltjes, je deze op ballonnen gooit.
- Als je 4 ballonnen stuk gooit je een biertje wint
- Ik er helaas 2 raak gooide en Dominique maar 1.
- Dominique gelukkig haar gtst kan volgen
- We morgen gaan relaxen bij een zwembad van een ander hostel
- De dag erna een fiets gaan huren en de stad gaan verkennen
- We vrijdagavond onze eerste sleeperbus nemen
- Ik dit best spannend vind
- Tot de volgende keer 

• 18 Oktober 2017 - 18:10

Broer:

Heyyy meiden,

Wat een geweldig verhaal. Elke dag kijk ik uit naar een bericht van jullie maar weet dat jullie liever genieten dan elke dag te mailen. Super dat jullie het zo mooi vinden.

Groetjes Van Broer en Annmeie

• 18 Oktober 2017 - 19:15

Tinie:

-de rest van mijn verslag er niet op staat
    -dat we genieten van jullie verslagen,facetime en daardoor jullie maar een beetje missen
    -dat we vanavond wraps hebben gegeten
    -dat Lieke vooruit moet blijven kijken omdat ze een Stoffels is en anders ergens tegenaan loopt

ENJOY liefs dikke zoen
    Leon en Tinie

• 18 Oktober 2017 - 22:13

Truus En Jerry:

Hallo Lieke en Dominique.
    Spannend verhaal.
    Fijn te horen dat Dominique GTST kan kijken, stel je voor dat je dit weken moet missen.
    Mooi hé die buffels op de weg.
    We kijken veel naar de zender ARTE die veel programma's heeft over landen zo als Laos en Vietnam.
    Morgen veel plezier op jullie relax dag.
    Veel genot met het fietsen, dit moet een verademing zijn op de goede wegen bij jullie.
    Ben eens benieuwd wat jullie ervaring wordt in de sleeper bus.
    Groetjes en geniet er van.
    Truus. Jerry

• 19 Oktober 2017 - 08:54

Isabelle:

Hee
    Lieve Schatten

Fijn om weer jullie avonturen te lezen ,ik het me levendig kan voorstellen hoe het daar is, en soms denk wat fijn om dat een half jaar te mogen beleven .
    Ik ben benieuwd naar alles dat jullie meemaken ,
    heel veel liefs xxxxx

Isabelle

• 21 Oktober 2017 - 11:35

CINDY:

Een ochtendmens???? Moet niet gekker worden!!!
    Wat n leuk verhaal heb weer moeten lachen zie t ook zo voor me. Zeker die creepy vent in die grot