Op naar Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lieke en Dominique - WaarBenJij.nu Op naar Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lieke en Dominique - WaarBenJij.nu

Op naar Cambodja

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Dominique

27 Oktober 2017 | Cambodja, Khett Siem Reab

Op naar Cambodja!

De dag na het kajakken besloten we richting Cambodja te vertrekken. We hadden een ticket geboekt bij Asia Van Transfer. We kregen via de e-mail duidelijke instructies, aangezien we zelf bij de grens moesten komen en deze zelf moesten oversteken, daar zou Mr Hout op ons wachten. Om 8.00 uur namen we de boot richting het vaste land, liepen we met 2 andere richting het busstation en kwamen we erachter dat de bus niet om 9.00 uur vertrok maar om 10.00 uur. Oké no problem. We hadden een hoop horror verhalen gehoord over deze grensovergang en probeerde ons hoofd koel te houden. Eenmaal daar aangekomen ging het vlug. Als we 2 mannen onze paspoorten en 40 dollar betaalde zouden hun alles regelen en zou t snel gaan. Het koppel waar we mee reisde had dit al eens eerder meegemaakt en dit zijn een soort visa runners. Ze verdienen er zelf een paar dollar aan. Oké, laten we dit maar doen? Het rare was dat we zo zonder paspoort zonder controle de grens konden oversteken. We zagen Mr Hout en 15 min later kregen we ons paspoort….. welkom to Cambodia!

De reis naar Siem Reap verliep soepeltjes. Na 2 uur met 15 man in een busje te hebben gezeten werden we opgesplitst en konden we samen met 2 Zwitserse dames die we hadden leren kennen in een auto plaatsnemen en reden we comfortabel in 6 uur naar Sean Reap. Na een lange dag en niet echt een vriendelijk gezicht van de receptioniste besloten we onszelf te trakteren. We aten frietjes en biefstuk en dronken een cocktail. Heerlijk! Moet ook eens kunnen toch.

Dinsdag besloten we even het centrum in te lopen, aten we fried icecream rolls. We merken al snel een aantal verschillen ten opzichte van Laos. Hier is het leven in de stad een stuk drukker. Iedereen wil wat van je en lopen je achterna, het was even wennen. We besloten te lunchen en terug te gaan naar het hostel waar we heerlijk hebben gezwommen, gedut en gelezen. Die avond gingen we naar het Phra circus. We woonde de voorstelling Sokha bij. Het phrare circus biedt ruim 2000 jongeren die weinig kans hebben op een mooie toekomst een creatieve opleiding aan. Denk hierbij aan dans, acrobatiek en kunst (schilderen). Het was een fantastisch optreden en hebben genoten.

Woensdag om 4.30 uur ging de wekker. De tuktuk chauffeur zou ons om 5.00 uur komen ophalen voor de suprise bij angkor wat. Angkor wat is een groot tempelcomplex en het grootste religieuze monument ter wereld. We waren niet de enige met idee. Tegen 5.30 uur arriveerde we en was t al bezaaid met toeristen. Dat mocht de pret niet drukken. Het was prachtig om te zien en mee te maken. Wat een beetje jammer is is dat met name de Chinees toeristen geen rekening houden met andere. Ze gaan gewoon 10 meter verderop staan bij het water waardoor ze in het beeld staan van alle andere mensen. Je merkte bij iedereen de frustratie. Daar kwam nog eens bij dat iedereen je wat wil verkopen en je wederom blijven achtervolgen. Na hier 2 uur te hebben rondgelopen gingen we naar de Tempel de Bayon. Hier liepen we wederom 1.5 uur rond en beklommen we alle trappen. Hierna richting de meest bekende na Angkor wat namelijk de Taprohm ook wel bekend als de tomb raider tempel. Bekend van de film waar Angelina Jolie in speelt. Deze tempel is zo gelaten hoe ze hem hebben aangetroffen. Hier heeft de natuur de vrije loop gehad en is volledig vergroeid met grote bomen. Na het bezittingen hiervan hebben we hapje gegeten en zijn we naar de Ta Keo geweest, niet heel bijzonder en op het einde van de dag lijkt alles op elkaar. We besloten terug te gaan en een hapte je gaan eten. Hier troffen we een iets ouder Duits echtpaar die er eerder hadden ontmoet. Ze vertelde dat er elke avond een live bad speelt in het hardrock café. We besloten een kijkje te nemen en hebben een super gezellige avond gehad.

Gister, donderdag 26 oktober kwamen we aan in Phnom Pehn, de hoofstad van Cambodja. Hier zal ik binnenkort iets over schrijven. We zijn naar the killing fields en de s21 gevangenis geweest. Het heeft veel indruk gemaakt en verdiend een apart verslag.

• 27 Oktober 2017 - 18:09

Tinie:

Prachtig allemaal en ik ben benieuwd naar het speciale verslag van jullie bezoek aan de Killing Fields.

• 27 Oktober 2017 - 19:25

Isabelle:

weer een goed verslag ,je bent hier goed in Lieke , op naar het volgende verslag.

greetz

• 28 Oktober 2017 - 10:51

Marion:

Hoi dames,
    Indrukwekkend wat jullie allemaal zien en meemaken. En ook ik ben benieuwd naar de killing fields. De film ken ik en was akelig spannend. Ben benieuwd hoe jullie ervaring is.
    Er zijn veel reizigers op pad uit allerlei landen. Gaan ze eenzelfde route en houden jullie contact. Of is dit steeds weer een nieuw avontuur met weer anderen.
    Tot hoors uhhh schrijfs meiden

Fijne reis verder,
    Groetjes, Marion

• 28 Oktober 2017 - 13:22

Lieke En Dominique:

Hee Marion,

We hebben de eerste 10 dagen zoiets met een groepje rondgereisd die we hadden leren kennen bij the Gibbon Experience. Hun zijn erna naar vietnam gegaan en wij naar cambodja. Je leert zoveel mensen kennen. Al is het een busrit of een dagje fietsen. Hartstikke leuk! We komen met name Fransen, Duitsers en Australiërs tegen.

Groetjes Lieke en dominique

• 28 Oktober 2017 - 16:01

Truus-Jerry:

Hoi Lieke en Dominique

Fijn verslag weer Lieke, je neemt ons telkens meer in jullie avontuur.
    Prettig te lezen.
    Ja de film van Angelina Jolie hebben we gezien prachtige locatie voor een film.
    Ik kijk uit naar het verslag van Phnom Pehn de stad van de Mekong.
    Heb hier veel over verzameld in een plakboek maar dit is helaas achter gebleven op school vroeger, is alweer een tijdje geleden.

Groetjes Truus-Jerry