Het afscheid van Nel - Reisverslag uit Canberra, Australië van Lieke en Dominique - WaarBenJij.nu Het afscheid van Nel - Reisverslag uit Canberra, Australië van Lieke en Dominique - WaarBenJij.nu

Het afscheid van Nel

Door: Dominique

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Dominique

24 Februari 2018 | Australië, Canberra

Hier weer een nieuwe blog vanuit het verre australie. We hebben het gehobbel achter ons gelaten en zijn op weg naar Canberra de hoofdstad. Lieke is jarig vandaag dus dat willen we graag een beetje feestelijk vieren. We zoeken een leuke camping uit waar je wat kunt doen. Nadat ik een lekker ontbijtje had gemaakt voor de jarige gingen we op pad. Het was een lange rit dus  we vertrekken op tijd. Tussendoor maken we nog wat stops om ook even met het thuisfront te kunnen bellen. Ivm met het tijdverschil en het werk van iedereen, moet dat ook soms op de parleerplaats van de mac donalds. We hadden op weg erheen ook nog bijna een hond onder de auto. Is het geen kangaroo dan wel een hond. Die liep gewoon lekker op zijn oje dooie over en alle auto's maar toeteren en uitwijken. Op de camping die we hadden uitgekozen was wel geteld ook letterlijk niks te doen. Super duur en bijzonder saai. Ach ja dan maar wat zwemmen en basketballen. Het enige leuke eraan was dat er super veel kangaroos zaten s avonds. Gewoon op de camping dat dat is super gaaf natuurlijk. S avonds voor de jarige job lekker gaan uiteten. Er was niet veel in de buurt dus we moesten het doen met een restaurant bij een hotel. Het was wel ok, allebei een hamburger mer frites. Aangezien hetgeen we eigenlijk wilde hebben op was. Als toetje een mc flurry van de mc donalds, ja je moet toch wat he. Je zou denken hoofdstad, leuk daar gaan we ons amuseren. Nou dit valt dus dik tegen. Het probleem begon al met een parkeerplaats zoeken. Er waren er genoeg maar of ze waren vol of we pasten met onze camper van 2.80 hoog er niet in. We hadden de hoop bijna opgegeven maar vonden uiteindelijk toch een plek. Nou daar gingen we dan op naar het Parliament house. Je weet wel waar de 1ste en 2de kamer zit. Super mooi gebouw met veel beveiliging. We hebben een debat mogen volgen in de parlement. In Nederland nog nooit gedaan maar het was wel super leuk om te zien. Vervolgens zijn we nog na het war Memorial geweest. Dit was niet heel interessant want veel ervan hadden we al eerder gezien. We hielden het voor gezien vandaag en keerden terug na de camping. De volgende dag vertrokken we na Wollongong om nog even 3 dagen lekker uit te waaien voordat we de camper bijna moesten gaan inleveren. Om daar te komen moet je wel door het centrum van Sydney rijden. Uhm ja das een verhaal apart laten we het zo zeggen, we hebben aardig wat australiers vervloekt maar hebben het gered zonder ongelukken. In Wollongong hebben we wat zaken geregeld voor de rest van de reis en lekker gechilled. Minigolf gespeeld, basketbal, gewandeld over het strand en iedere dag lekker gezwommen. 1 dag zijn we nog gaan surfen, surfles genomen. Nou van het surfen is weinig terecht gekomen. Het was eerder overleven om boven water te blijven en de golfen te doorstaan. De golfen waren echt ontzettend hoog en voor ons Nederlanders die niet bij de zee wonen, geen beginnen aan. Het surfen is dan ook voor geen meter gelukt helaas. De volgende dag gingen we na een camping dichtbij het inleverpunt van de camper. We maakten de camper schoon en pakten onze tassen. Helaas het camper tijdperk is voorbij, het was voor 5 weken ons thuis. We hadden hem zelfs een naam gegeven "Nel". Nel heeft ons 5 weken gebracht waar wel wilden en beschermd tegen regen en zon. Het was nog heel even afwachten hoe het ging aflopen met onze groene kras van onze zweedse vrienden. Gelukkig deed het verhuur bedrijf er helemaal niet moeilijk over en gingen ze het er uit halen met een of ander middel. Soh dat is ook weer goed afgelopen zonder al teveel gedoe. Op na het volgende avontuur Melbourne. Wachten op het vliegveld is geen straf hier, je hebt goede WiFi dus het terugkijken van Nederlandse series kan beginnen :-). Eenmaal aangekomen in Melbourne gingen we met de skybus naar het hotel. Een kamer met een stapelbed was het enige dat er nog over was. Geen succes want heb 2 keer keihard mijn hoofd gestoten. Gelukkig lag het hotel bij een metrohalte dus konden we alles met het openbaar vervoer doen. De grote steden hier in Australië vallen eigenlijk best wel tegen want ook hier is niet veel te doen. We hebben de volgende dag een gratis tour door de stad gedaan van 3 uur. Zo kwam je toch langs highlight maar ook langs wat minder bekende plekken. Erg leuk om te zien, je zag eigenlijk Melbourne uit het oog van een local. Die kijken natuurlijk weer heel anders dan een toerist. We gingen nog na Sint Pauls Cathedral en namen tram nummer 35. Deze rijd door de stad langs interessante plekken en heeft een audio guide aanboord dus je krijgt alle informatie over hetgeen je langs rijd terwijl je zit. S avonds aten we een lekker gebraden kip van de Coles met salade. We dachten de volgende ochtend laten we ons eens verdiepen in de sport cricket. Dit is hier net zoals voetbal bij ons. We gingen naar de Melbourne cricket ground. We namen deel aan een rondleiding. Na 5 minuten was onze interesse al helemaal weg en vonden we er niet veel aan. De gids praten binnensmonds en maakten grappen die we niet verstonden en daardoor niet snapten. De tour was 1,5 uur en daarmee ook 1,5 te lang. S middags hebben we lekker op het gras gelegen bij de bibliotheek, heerlijk gezont en wat op netflix gekeken. We gingen s avonds na de queen victoria market. Echt een super gezellige market met allemaal verschillende kraampjes, souvenirs, kleding, houtwerk en nog veel meer. Vooral ook veel eten maar het was super gezellig met muziek en optredens. Super leuk. Morgen gaat het nieuwe grote avontuur beginnen the great ocean road. Hier hebben we al een paar dagen na uitgekeken. Nu ga ik snel verder genieten van alles hier om me heen, tot snel.

• 25 Februari 2018 - 20:35

Truus En Jerry:

Hallo Lieke en Dominique
    Jammer dat jullie Nel hebben moeten inleveren maar aan alles komt een einde.
    Nog leuke spulletjes gekocht op de markt.?
    LIEKE nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Veel plezier met jullie nieuwe avontuur
    Groetjes Truus en Gerry

• 26 Februari 2018 - 10:17

Marion:

Hoi reismeisjes,
    Allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag Lieke. Een mooie BESCHRIJVING weer en wat gaan die vijf weken met camper snel. Jammer dat dat voorbij is maar zal altijd in jullie geheugen blijven staan.
    Het is een groot land en jullie hebben denk ik heel wat kilometers afgelegd. Dan de grote steden.. Ik dacht dat die wel vol leuke winkels zitten maar weet niet of jullie dan meer op zoek waren naar mooie gebouwen en musea enz. Met de camper door zo'n drukke stad,ik doe het je niet na..
    Nu de camper ingeleverd is gaan jullie weer per openbaar vervoer verder ,ben benieuwd.. hebben jullie ook backpackers ontmoet die werken tussendoor? En hoor je dan of dit makkelijk te doen is. Ik geloof dat t vroeger makkelijker ging.
    Ben weer benieuwd hoe de komende weken weer verlopen .
    Groetjes en tot snel
    MARION