Singapore en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke en Dominique - WaarBenJij.nu Singapore en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke en Dominique - WaarBenJij.nu

Singapore en Sydney

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Dominique

12 Januari 2018 | Australië, Sydney

Wist je dat:

- Dit verslag een tijdje op zich heeft laten wachten, dit was omdat we ons verbaasde over de prijzen in Singapore en Australië
- We 2e kerstdag naar Singapore vlogen
- Het een hele tijd duurde eer weer in het hotel waren. Bus, trein, lopen.
- We in het redlight district van Singapore verbleven
- De meeste hotels kamers beschikbaar hadden voor 1, 2 of 4 uur
- We de kamer grondig inspecteerde en er tevreden mee waren
- De dag erna het grote reuzenrad van Singapore bezichtigde
- We er niet in gingen... weet je hoe duur! Ik geen prijs meer weet
- Het marina bay sands hotel het oogappeltje is van Singapore.
- Dit een enorm groot en duur hotel is met als bovenste verdieping in de vorm van een Schip.
- De goedkoopste kamer iets van 400 euro per nacht kost, het heeft namelijk een infinity pool op de bovenste verdieping
- Wij een kijkje namen op de bovenste verdieping en ons vergaapte aan de skyline en het zwembad. Dit alleen voor gasten is
- Hierna een rondje liepen om het meer en naar de Merlion liepen. Dit is een fontein in de vorm van een halve leeuw en half vis.
- Het hier bloedje heet is en ons trakteerde op een cookie en cream iced choclat
- Onze weg vervolgde naar de gardens by the bay of bay of gardens. Ik deze fout al 20 keer heb gemaakt en nog steeds niet weet hoe het heet
- Hier een flower en cloud forrest waren.
- We erg onder de indruk waren van de enorme waterval bij de cloud forrest.
- Hierna besloten we een hapje te eten en ons te vergapen aan alle luxe winkelcentra
- We wilde graag een water lichtshow zien en besloten na lang wikken en wegen onze tijd in het casino te doden
- Hier gratis drinken is!
- Het casino heel anders is dan in Nederland. Lees; wel 100 speltafels en honderden automaten
- Na 7 dollar te hebben verloren we ons een plekje gingen zoeken voor de licht en watershow voor het grote hotel
- Dit een waar spektakel was en we met verbazing hebben staan kijken
- We ons haastte naar de muziek en lightshow bij de gardens by the bay. Hier grote bomen oplichten op de muziek
- Om 22.00 weer terug in het hotel waren, toettie kapoettie
- We 29 december om 1.45 AM vliegen
- Hierdoor we de 28ste lekker pas om 12 uur uitcheckte
- We hierna op pad gingen naar de Botanic gardens, we hier een beetje rondliepen en relaxte
- Het weer niet zo goed was en toch nog besloten naar een chinese beelden tuin te gaan
- De Chinezen  de raarste dingen en beelden verzinnen
- We tegen 19.00 uur terugkeerde in het hotel en een kamer boekte voor een uurtje.
- Een douche voor de vlucht is toch wel lekker
- We optijd vertrokken, aangezien het vliegveld enorm is en we niet wisten welke terminal we moesten zijn
- Uiteindelijk ruim optijd waren
- De vlucht soepeltjes verliep en we om 12.30 uur aankwamen in Sydney.
- We een beetje zenuwachtig waren voor de douane... te veel border security gekeken?
- We versteld waren hoe makkelijk het ging!
- Paspoorten afgeven, vriendelijk lachen en je plannen vertellen
- Hierna bij de bagageband een andere man vroeg wat we bij ons hadden ( aangekruist op het papiertje)
- De koffie en Thee geen probleem waren om mee te nemen
- We opeens in de aankomsthal aankwamen en  we verbaasd waren hoe makkelijk het ging
- We enorme honger hadden en daarom een broodje kochten (20 euro!)
- Het niet eens een lekker broodje was
- Op het vliegveld we een simkaart regelde voor als we op pad gaan met de camper
- Er een shuttlebus naar ons hotel ging en je hier 5 euro per persoon voor moet betalen
- Dominique er een paar uur later nog steeds niet overuit was hoe duur en belachelijk ze het vond
- We de rest van de namiddag hebben geslapen, kleine jetlag

- Het Australië avontuur dus 30 december begon!
- We 1.5 km naar het treinstation liepen
- Deze niet het dichtste bij is, maar je 15 dollar extra moet betalen op de rit prijs als je vanaf het vliegveld de trein wilt nemen
- Het een makkelijk wegennetwerk heeft
- Hierdoor stonden we binnen no time bij de brug en het opera house!
- Het echt ongelooflijk was om het in het echt te zien
- De zon fel scheen en we liters zonnebrand smeren
- We door de wijk the rocks liepen en informeerde voor oudjaarsdag
- We hadden gehoord de free points snel dicht zouden zijn
- De meneer van de Gele I (Informatiepunt) zei rond een uur of 10
- Ik in eerste instantie dacht 22.00 uur. Totdat hij zei AM!
- Onze aanpak morgen perfect moet zijn, aangezien we naar een hostel verhuizen
- We de volgende dag om 10.00 uur uitchecken en om 11.00 inchecken bij het hostel en we om 12.30 uur een perfect plekje in het park hadden bemachtigd. Links de brug en rechts zicht op het opera house
- We de hele dag spelletjes hebben gespeeld, ik mijn boek heb uitgelezen en Dominique wat over het terrein heeft gelopen
- Om 18.00 en 20.00 uur een vliegtuig show plaatsvond
- Om 21.00 uur het "kindervuurwerk" was. Dit echt al ongelooflijk gaaf was om te zien
- Hoe later het werd, hoe drukker.
- We echt ons territorium hadden afgebakend
- De wachtrij voor de toiletten 1.5 uur was!
- Ik daarom al vanaf 22.00 aan het knijpen was
- Toen het 23.55 uur was iedereen ging staan, spannend!
- vijf, vier, drie, twee, een... happy new year!!! Whaaaaa wow neee wauw wat gaaf, ik weet niet waar ik moet kijken, whoooo wat mooi. Dit een samenvatting was van wat we deze 12 minuten tegen elkaar zeiden.
- Er op 6 punten en vanaf de brug vuurwerk werd afgeschoten.
- Dit we nooit hadden willen missen, het echt geweldig was
- Er ruim 1.5 miljoen mensen waren en deze na het vuurwerk allemaal tegelijk weg wilde
- Dit heeeeeeeel veeeeeel mensen waren
- Het wel goed geregeld was door de politie
- Wij in een uurtje naar ons hostel liepen
- Dat we een dorm hadden geboekt met 4 bedden, hier al 2 mannen lagen te slapen
- Een van de heren om 5.30 uur luidruchtig zijn tas ging inpakken! En de ander om 7 uur bij mijn hoofdeinde stond.
- Toen we opstonden en beneden onze boterham ging eten de banken vol lagen met half dronken mensen
- We tot de conclusie zijn gekomen dat een hostel dorm niets voor ons is
- We blij waren dat we naar het volgende hostel  konden
- We die dag lekker rustig aan deden en in de botanische tuinen liepen en lagen. We boodschappen deden bij supermarktketen Coles
- Dominique al weken uitkeek naar de volgende dag, we gaan naar Bondi Beach
- Al weken kijkt ze Bondi rescue en met de trein en bus waren we een half uur later op Bondi
-Ze spotte alle lifeguards die ze bij naam kon en gaf uitleg over de vlaggen en waar je wel en niet mag zwemmen
- We ons elke uur deden insmeren en erna een "duik" namen in het water
- De golven hier echt heel hoog zijn en je de stroming voelt
- Ik Dominique al 3x had gewaarschuwd haar bril af te zetten, ze de 3e keer eindelijk luisterde
- Het toen net te laat was, een enorme golf sloeg ons om.. poef weg bril!
- We 10 minuten hebben lopen zoeken in het water, ik al een plan had bedacht. Bellen, verzekering.. nieuwe bril
- Ineens toen we iets terug liepen wat bij haar been voelde, ze greep.. en.... het was de bril!
- We allebei heel opgelucht waren en ze de volgende keer de bril niet op had
- De lifeguards niet in actie hebben gezien
- We rond 16.00 uur de bus terug wilde nemen, meer mensen dit plan hadden
- We pas tegen 19.00 uur terug waren in het hostel en daarom maar besloten een hele gebakken kip op te kopen
- De dag erna het regende
- We naar het hydepark zijn geweest en naar het barracks museum zijn geweest
- Dit een soort gevangenis was waar ze moesten werken
- Je vroeger makkelijk 7 jaar kreeg voor diefstal
- Hierna besloten naar de bioscoop te gaan vanwege het slechte weer
- Een ticket hier 18 euro kost en dit dus maar eenmalig is!
- We de volgende dag naar Noord Sydney zijn geweest
- We rondliepen in het Luna park, een soort grote kermis
- Ik me kapot heb staan lachen bij de botsauto's, omdat het autotje waar een meisje inzat een eigen leven leek te leiden.
- Ze daarom van alle kanten gebeukt werd
- We hierna 3,5 km via de brug terug liepen naar het hostel
- We onze tassen pakte en richting vliegveld gingen, op naar het noorden Cairns!
- We niet van plan waren die extra 15 dollar te betalen om op het vliegveld te komen met de trein
- We dus weer een halte eerder uitstapte en een bus wilde pakken
- De aardige buschaffeur ons een gratis ritje gaf, zodat we onze soort van OV kaart niet met 10 dollar hoefde op te laden
- De vlucht soepeltjes verliep en we om 23.00 uur in Cairns aankwamen.
- To be Continued...!

• 12 Januari 2018 - 17:11

Tinie:

Terwijl ik dit lees Huizenjacht heb op staan
    Leon tegen mij aan het praten is over zijn werkdag met Jos.
    Boom omgehakt hebben
    De spaghetti moet gaan koken
    Wij straks naar Almere gaan.
    Hoop dat Ien haar kado leuk vind
    Buiten koud is.

Geniet meiden

• 17 Januari 2018 - 11:50

Truus En Jerry:

Hallo Lieke en Dominique.
    Mooi reisverslag.
    Geniet van jullie tijd in Australië.
    Groetjes Truus en Jerry.

• 21 Januari 2018 - 12:44

Marion:

Te gek allemaal en erg leuk beschreven!!!!
    Terwijl ik dit lees
    -ik naar Australian open aan het kijken ben
    -eindelijk na heel wat grijze dagen al de hele ochtend de zon schijnt
    -een broodje spek met ei binnengebracht krijg terwijl ik dus Australian open kijk