Kuala lumpur en Taman negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lieke en Dominique - WaarBenJij.nu Kuala lumpur en Taman negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lieke en Dominique - WaarBenJij.nu

Kuala lumpur en Taman negara

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Dominique

17 December 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een lange reisdag kwamen we aan in Kuala Lumpur. Wat een wereldstad! De taxi prijzen staan vast en ze wilde ons vanaf het station wel even voor 16 euro naar het hotel brengen, nee dankjewel voor nog geen euro gingen we met zn tweetjes met de metro en binnen 2 minuten lopen waren we in het hotel. Alles is hier goed met de metro te doen en dan zijn de bezienswaardigheden op loopafstand. De hotelkamer is basic, miniscuul klein maar wel schoon. Dat is het belangrijkste. De 1e dag bezochten we het dataran medeka plein, ofwel het independence plein. Hier was toevallig een heel evenement. Gratis toegankelijk voor iedereen, we namen een kijkje en hadden al snel door dat het ging over de belang van samenwerken en dat iedereen zijn eigen talent heeft. Ook zagen we de metro hier tot stand is gekomen. Best leuk om te zien. Erna liepen we naar de oudste moskee, de majid jamek. We kregen gepaste kledij (aka roodkapje) en mochten een kijkje binnen nemen. Maleisië is voornamelijk een islamitisch land, maar er wonen ook veel mensen uit India en China hier.    We namen wederom de metro en gingen naar de petronas towers, deze torens zijn verbonden met een brug en wil je hier een kijkje nemen zul je diep in de buidel moeten tasten. We besloten naar het deluxe Traders hotel te gaan en gingen naar de skybar. Hier namen er een drankje en hadden prachtig uitzicht. Van het hotel hadden we een plattegrond gekregen, deze bevat enkele kortingsbonnen. Ook voor het aquarium! Ik als vissenfanaat (thanks pap) moesten we hier een kijkje nemen. Het was prachtig en super leuk om te zien. Van kleine visjes, zeepaardjes, tropische vissen tot schildpadden, roggen en hele grote haaien!
In kuala lumpur heb je overal wel enorme winkelcentra. Deze heeft ook ieder zijn eigen foodcourt verdieping. Hier heb je wel 20 tot 25 restaurantjes waar je eten kunt halen en dit gezamenlijk opeet in een grote ruimte. Heerlijk gegeten.

De 2e dag zijn we naar de Batu caves gegaan. Hierbij moet je zoals gewoonlijk enorm veel trappen lopen, hier werd je vergezeld door apen. Brutale apen! We deden ons best om ze te ontwijken en gelukkig waren er "domme" toeristen die ze zo leuk vonden dat de aap wel  eens dieper in hun tas wilde kijken. De cave stelde niet veel voor, wel was et een hindoe tempel wat interessant was om te zien.
We besloten weer een kortingsbon te gebruiken en gingen naar een enorm winkelcentrum. 10 verdiepingen hoog, ingedeeld in oost en west. Het was zelfs zo groot dat je op de 5e verdieping een themapark had. Er was een rups, botsauto's en zelfs een achtbaan! We besloten een escaperoom te gaan doen, "wonderland". De 1e kamer was een eitje en waren we binnen 7 minuten uit. Echter de 2e.... we moesten 4 schaakstukken verzetten op de goede plek en dan zou de deur opengaan. Helaas dus niet, wel leuk om een keer te doen. Snel terug naar het hotel want we gaan naar Tiesto!

Het optreden van Tiesto hebben we als pre-kerstcadeautje van m'n ouders gekregen. In de rij kwamen we aan de praat met Alex een Maleisisch vrouw die al vaker in KL life club was geweest. We kregen een echte VIP behandeling, een voor een naar binnen en 2 gratis drankjes. We bemachtigde de beste staanplekken en nu was het wachten.. en wachten.. en wachten.. natuurlijk is er een voorprogramma, maar we hadden niet verwacht dat dit 4 uur zou duren! Gebroken en al pijnlijke voetjes begon dan eindelijk Tiesto, super leuk! Na 1.5 uur Tiesto, meedansen en genieten hielden we het voor gezien.

De volgende dag gingen we als 2e pre-kerstcadeautje naar het waterpark the sunway lagoon. Na wat vertraging van 1.5 uur waar de trein gewoon stilstond zonder verklaarbare reden en we gezellig met een Braziliaan hebben gekletst kwamen we om 12.00 uur dan eindelijk aan. Ook hier hadden we kortingsbonnen en maar goed ook! Wat ons hier wel duidelijk is geworden, is dat je als "buitenlander" flink extra moet dokken. Nu maar liefst 10 euro meer! Gelukkig konden we voor 6 euro goedkoper naar binnen. Het waterpark was geweldig! Leuke glijbanen en met name de vuvuzuela ( de naam zegt het al) was erg plezierig.
Als klap op de vuurpijl waren we op het juiste plek toen er ENORME golven kwamen in het gewone zwembad. We vonden het al raar dat het zo druk was. Wat versta ik onder enorm? Het golfslagbad is er niks bij, stel je dat voor alleen dan 3x zo hoog. Zo hoog dat je wordt meegesleurd en dat Dominique nog net haar bril kon redden. Voorproefje op Australië? Na een vermoeiende dag hielden we het voor gezien, morgen naar Taman Negara!

Na een busrit van 4 uur en daarbij nog een boottochtje van 3 uur opgeteld (waar we stiekem een dutje deden) kwamen we aan in Taman Negara. Dit is het grootse en oudste regenwoud van Maleisië. Het dorpje bestaan welgeteld uit 4 of 5 straten en we hadden nog geen accomodatie geboekt. Na even rondgelopen te hebben we een mooie kamer gevonden. Er waren welgeteld 2 restaurantjes open en hadden we een redelijke maaltijd. De volgende dag bracht een bootje ons naar de overkant, hier ligt een mooi groot resort en is de ingang te vinden van het regenwoud. We besloten de canopy walk te gaan doen. We wandelden in 45 minuten over houten vlonders  erheen. Natuurlijk konden trappen niet ontbreken (god wat haten we die ondertussen). Deze canopy walk is op 45 meter hoog en een van de langste ter wereld, 500 meter lang. Je loopt op een houte plank, deze is vastgemaakt op een ladder. Hierom zit een touwerk wat omhoog loopt tot aan je heupen. Belangrijk was dat je 10 meter afstand hield voor de stabiliteit. Niet iedereen hield zich hieraan waardoor het soms wiebelen was. Tijdens het teruglopen hoorde ik wat ritselen, ik keek en liep me daar toch een grote leguaan!   Na deze geobserveerd te hebben liepen we terug, aten we een heerlijke maaltijd bij het resort en boekte een nightsafari. Om 20.30 uur vertrokken we achter in de jeep. We zagen een kleine uil, wilde zwijnen, een baby luipaard  (familie van) bijen en ik spotte op de terug weg echt een enorme spin! Daar hing ie in zijn web op ons aan het loeren. Snel verder! Helaas niet heel veel gezien, maar het was een hele ervaring om in het donker in de jungle in een jeep te zitten. Morgen weer verder en op naar de bergen. Cameron highlands.

• 17 December 2017 - 12:09

Truus-Jerry Knorre:

Hallo Lieke en Dominique.
    Het is behoorlijk oppassen om niet de hoofdprijs te betalen om in je hotel te komen.
    Doet me denken aan een ritje station Utrecht naar het kazerneterrein, 3 km voor veel geld, doe je maar een keer dan ben je wakker.
    Als ik dit zo lees is Sittard-Geleen maar een dorp of een wijkje van zo een Stad als Kuala L.
    Leuk, we hebben de foto`s gezien van jullie optreden bij Tiesto. ( Van Jos en Isabelle.)
    Lieke, weer een mooi verslag.
    Veel plezier in de highlands.
    Hoi. Groetjes Truus en Knorre