Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Lieke en Dominique - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Lieke en Dominique - WaarBenJij.nu

Langkawi

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Dominique

01 Januari 2018 | Maleisië, Langkawi Islands

Ons relax weekje begon de dag erna goed. We hebben de hele dag op het strand vertoeft. Boekje lezen, puzzelen, kaarten en af en toe afkoelen in de zee bevalt goed. Morgen is Dominique jarig en gaan we Island hoppen op een jetski.

Ze werd origineel verrast met een ontbijtje op bed (brood met nutella met smarties) en we maakten ons klaar voor een spannende dag! We waren met 7, wij en 5 Syriers. We kregen uitleg over de jetski en de verschillende tekens. Dominique begon en ik stapte achterop. Beetje proberen en BAM daar gingen we hoor. Wat gaat dit hard! Toch wel een beetje eng in t begin. Er stond een flink windje waardoor de golven nogal hoog waren. Blijkbaar gingen we niet hard genoeg, want we zagen de gidsen en de rest niet meer. Na een douche aan zout water kregen we ze weer in het vizier. Na een stop van 45 minuten waar we het 1e eiland konden verkennen gingen we weer verder. Het eiland stelde niet zo heel veel voor, alleen een duik genomen in een zoet water meer. Hierna was het mijn beurt en sprong Dominique achterop. Oehjee dit is toch wel wat moeilijker dan ik had verwacht. Na een beetje proberen scheurde we ineens over het water. We stopten bij een plek waar we konden zwemmen en de eagles konden zien. Daarna nog 1 stop bij een bounty eiland waar je kon snorkelen. Helaas erg hoge golven waardoor het zouthappen was. Dominique nam t stuur weer over en bracht ons veilig weer in Langkawi. Een ervaring om nooit te vergeten en zeker een van onze hoogtepunten deze reis.

De dagen erna besloten we een scooter te huren en het eiland wat te verkennen. We gingen naar de cable car waar je het hoogste punt kan bereiken en over de skybridge kan lopen. Helaas was deze gesloten ivm weersomstandigheden??? (Lees zon en weinig wind). Oke, dan rijden we een stukje verder naar de 7 wells waterval. Na een kleine beklimming en afdaling kwamen we aan. Wat een hoge waterval en leuk om te zien. Er zijn allemaal kleine en grote waterpoelen ontstaan waar mensen zwemmen en waar natuurlijke glijbanen zijn. We besloten een stukje omlaag te lopen en zagen daar 2 kleine vijvertjes (heuphoogte water en 5m bij 5m). Nu komt het minder leuke stuk. Dominique zag dat er 4 a 5 mensen om iemand heen zaten en we dachten dat ze onwel was geworden. We spoeden ons erheen en met dat we daar kwamen vroeg een man om CPR. Wat!! Reanimeren??? We rende erheen en een blik op de jonge vrouw zei genoeg. Omstanders vertelde dat ze is verdronken en 5 minuten in het water heeft gelegen en haar op de kant hebben gelegd. We twijfelde geen moment en ik begon met reanimeren, ambulance was gebeld en nu was het afwachten. Mensen stonden om ons heen, echter kon niemand ons helpen. Do rende naar boven om andere toeristen te halen voor hulp. Na 10 minuten kwam er een stel helpen en wisselde we elkaar af. Pas na 45 minuten kwam er een ranger en besloot ermee te stoppen. Hoe heeft zoiets kunnen gebeuren? De ranger gaf ons het advies om te gaan als we niet de hele dag op het politiebureau wilde zitten. Pas op de terugweg zagen we de brandweer arriveren. Een verschrikkelijke ervaring wat ons met veel vragen achterlaat. Maar ook besef met hoe blij we mogen zijn dat we in nederland leven. Hoe goed alles daar geregeld is als je hulp nodig hebt. We reden nog wat rond, maar besloten terug naar het hotel te gaan om alles te laten bezinken.

De dag erna reden we naar de andere kant van het eiland. Helaas was het slecht weer en konden we niet veel doen. We gingen shoppen in een outlet en kochten 2 t shirtjes. We zagen het boegbeeld van langkawi, de eagle en keken de halve dag netflix, ook eens lekker.

We besloten de volgende dag nog maar eens een poging te wagen bij de cable car. En ja hoor hij was open! Maar wat een rij, na 45 minuten hadden we een kaartje bemachtigd voor over 2 uur. We besloten ondertussen een bezoekje te brengen aan het 3d museum, erg leuk! Na een matige lunch gingen we naar boven. Het weer was prachtig en je kon ver kijken. Je kon zelfs thailand zien liggen. De mensen hier zijn zo aardig. Een Maleisisch koppel met kind die we een paar keer waren tegengekomen boden ons een lift aan naar het hotel. Die avond doften we ons op voor kerstavond. We gingen bij een mexicaan/Italiaan eten. Ga er maar eens goed voor zitten nu. Dominique en haar haren zijn heilig. Ze wilde haar helm niet opzetten, want dan zouden haar haren niet meer goed zetten. Ik was het er niet mee eens maar Dominique wist zeker dat er niks zou gebeuren en hier reed toch geen politie rond. Oke... je eigen verantwoording. 5 minuten voordat we het dorpje in reden kwam er een scooter naast ons  rijden.

"Hello, why are you not wearing your helmet?"
Ons hart sloeg over en keken naar rechts, politie! Het enige Dominique kon zeggen was.. "Oops I forgot". Met de helm onder haar arm. Het liep gelukkig goed af, ik stopte Dominique zette haar helm op en konden we er achteraf toch wel om lachen. Die avond gingen er nog naar een gratis beach concert. Leuke muziek en sfeer. We maakten het niet te laat, want morgen vroeg op. We gaan een mangrove tour maken.

Samen met een Duits stel wat we hebben leren kennen gaan we een 4 uur durende mangrove tour maken. We bezochten de batcave waar heel veel vleermuizen hingen, spotten we krabben en rare vissen die ook aan land komen. We zagen heel veel eagles en hoe ze een duikvlucht maakten om een vis te vangen. We zagen een slang, vogels, leguaan en een hele groep apen! We hadden pinda's meegenomen en gooide deze naar ze. De apen zwommen naar de pinda's en ze klommen zelfs op de boot! Bij terugkomst kwamen we aan de praat met een engelse en ierse dames. Ze nodigde ons uit om mee te gaan eten bij het marrakesh hotel (super delux) waar het buffet met show normaal 40 euro kost en nu maar 13! Dat had maureen even geregeld. Uhm.. ja is goed. En inderdaad die maureen kan lullen als brugman en genoten we van een heerlijk buffet, show met uitzicht op het enorme zwembad.

2e kerstdag was een reisdag. We sliepen uit, pakte onze tassen weer in en gingen opweg naar het vliegveld. Op naar Singapore! Al met al toch een fijn weekje vakantie gehad.

• 01 Januari 2018 - 11:07

Tinie:

Wij reizen met jullie mee. Wat VET die jetski. Ja en zo gek is Nederland niet na die akelige ervaring. Meiden kissis

• 02 Januari 2018 - 19:03

Alie:

Hoi Lieke en Dominique,

leuk om jullie belevenissen te volgen.

Sommige plaatsen ook voor ons bekend en daardoor weer herinneringen die boven komen.

Geniet van jullie verdere reis.

Liefs van Jacques en Alie

• 03 Januari 2018 - 11:58

Marion:

Het dames reizigers,
    Eindelijk kan ik fatsoenlijk reageren ,want op de toon ging dat maar moeizaam. Nu heb ik een tablet. GEWELDIGE BESCHRIJVING

• 03 Januari 2018 - 13:46

Ingeborg:

Hoi Lieke en Dominique,
    Allereerst nog proficiat voor Dominique
    Jullie zijn nu toch wel echt ervaren reizigers. Mooi om te lezen wat jullie meemaken
    Vooral de jungletochten spreken mij aan, daar heb ik mooie herinneringen aan

geniet van jullie reis en geniet van de warmte
    hier is het regenachtig en veel wind
    gr Ingeborg