Townsville en the whitsundays - Reisverslag uit Whitsundays, Australië van Lieke en Dominique - WaarBenJij.nu Townsville en the whitsundays - Reisverslag uit Whitsundays, Australië van Lieke en Dominique - WaarBenJij.nu

Townsville en the whitsundays

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Dominique

29 Januari 2018 | Australië, Whitsundays

Over townsville kunnen we wel kort zijn, beetje sfeerloze stad wat alleen gebruikt wordt als uitgangspunt voor magnetic island. De 1e dag besloten we hill inglet op te rijden voor een prachtig uitzicht en die middag gingen we naar de bekende Gele I voor een tour te boeken voor volgende week naar de whitsundays en een ferry ticket naar magnetic island. Bij terugkomst zat er wel een heel lang papiertje tussen onze ruitenwissers.. ojee! Een boete!! Huh? Hoe kan dit? We hebben toch een kaartje gekocht. Dominique boos en ik op naar het postkantoor voor te betalen en verhaal te halen. De mevrouw was het met me eens en vond het zeer apart. Op het ticket stond, not paralel parking. Ja ee stonden rechts van de weg en niet links, dat is geen crime toch. Ze adviseerde ons naar het Counsil te gaan, eigenlijk het gemeentehuis. Hup wij ernaar toe. Wat blijkt! Het is eigenlijk een ongeschreven regel dat als je links rijdt ook links moet parkeren. Nou zeg. Het enige wat we konden doen was een klacht indienen omdat het niet stond aangegeven en geld terug zat er niet in aangezien we geen Australisch bankrekeningnummer hebben. Wat een domper en eigenlijk ging alles mis die dag. We besloten een dag later naar magnetic island te gaan ivm de weersvooruitzichten. Die dag sliepen we een beetje uit, deden boodschappen, tanken en zwommen we in de zee. Die nacht waren de weergoden ons niet gunstig gestemd. Het viel met bakken uit de hemel en het donderde, zo heb ik het nog nooit horen donderen. En dan besef je ineens dat je heel nietig bent met zijn tweetjes in de camper. Gelukkig toch goed geslapen en op naar Magnetic Island. Na een 45 minuten bootritje (alweer een boot...) kwamen we aan. We kochten bustickets voor de hele dag en begonnen halverwege het eiland aan een wandeling. Ook wel the fords genoemd, hier kun je in het wild koala's spotten en loop je ondertussen naar een uitzichtpunt. We hadden er maar liefst 2 gespot! Na een uurtje berg op en af lopen aangekomen bij het uitzichtpunt. Helaas flink bewolkt. Tijdens de daling begon het me toch een spotje te regenen dat we de grootste rots uitkozen en probeerde te schuilen. Achteraf denkende dat we misschien eerst even op spinnen hadden moeten controleren.. haha oops. We vervolgde onze weg naar de andere kant van het eiland waar je alle soorten watersporten kon doen, leuk om te zien en trakteerde op een lekkere hamburger. Op naar de laatste stop. Een pittig stukje bergop maar het was het zeker waard. Wat een prachtig uitzicht! De Australiërs zijn zo aardig, vriendelijk en bezorgd. We kwamen 2 rangers tegen die advies gaven dat we minimaal 3 liter water moesten meenemen. Hoe ver het nog was en begroeten ze je met een Good day mate. En een safe travels als doei. Weer op naar de boot en even bijkomen van deze intensieve dag.

We vervolgen onze weg naar Arlie Beach. The place to be voor een trip naar de whitsundays. We verbleven op naar wat leek een franse/spaanse salou sfeer. No worries kump good. We boekten onze tour voor volgende week en belde met het thuisfront om al onze wilde verhalen van de afgelopen week te vertellen.
De volgende dag om 8.00 werden we opgehaald en kregen we uitleg over wat ons te wachten stond. Met 30 andere zaten we op een boot (de veiligste die er was aangezien de politie en kustwacht deze ook gebruikt). Het voordeel was ook dat deze ontiegelijk hard ging wat voor 2 lachende dames zorgde :)
De 1e stop was het uitkijkpunt over Whitehaven beach. De whitsundays is eigenlijk een eilandengroep en het strand van het grootste eiland is harstikke wit! Zo wit dat het zand niet heter wordt dan 35 graden. Wat een prachtig adembenemend uitzicht. Een wit strand met een knal blauwe zee en een mooie zon. Het was dringen voor een goede foto met al die mensen, maar toch gelukt. Volgende stop.. naar het strand! Onze boot heeft als enige een vergunning om daar te komen. Wij kunnen dus zeggen dat we over whitehaven beach gelopen hebben en een lekkere duik hebben genomen. Na de lunch vertrokken we naar de 2 snorkelplekken. Ik verheugde me erop om in dat knalblauwe water te springen! Want hoe moet dat onderwater dan wel niet uitzien. Plons! Kijken kijken... bijna niks te zien. Totaal onverwachts was het zich zo slecht en viel het ons een beetje tegen. Na een half uurtje op naar plek 2. We moesten dicht bij de boot blijven en hoefde heen flippers aan, oke.. apart. Toch maar erin gesprongen rn wat bleek. Ze voeren hier de vissen. Je doet je ogen open en zwemt gewoon tussen een groep vissen. En niet zomaar vissen maar joekels van vissen! We zagen een napoleonsvis van ongeveer 1 bij 1 leek het wel. Die recht onder me zwom en op me af kwam. WHAAAA! Best wel een beetje heel erg eng. Ook zwommen er een aantal andere grote en snelle waar ik de naam ben van vergeten. Het was toch wel eng aangezien je helemaal wordt omsingeld en geen overzicht meer hebt. Na deze toch wel geweldige ervaring varen we terug naar arlie beach. We hebben onze route uitgestippeld en vertrekken voor 3 dagen het binnenland in. Op naar Emerald

• 29 Januari 2018 - 16:51

Truus En Jerry:

Hallo Lieke en Dominique.
    Wat gaat de tijd snel, nog een week en jullie zijn al weer 4 maanden op reis.
    En al zo veel beleefd.
    Het wordt een mooi boekwerk jullie reisverslagen!
    Heel veel plezier de komende 3 dagen op weg naar Emerald.
    Groetjes Truus en Jerry.

• 29 Januari 2018 - 17:46

Ingeborg:

Super gaaf wat jullie mee maken
    En die boete is flauw
    Maar ja wat doe je er tegen
    Groetjes Ingeborg

• 29 Januari 2018 - 18:50

Marion:

Hey campergirls,
    Weer een mooi verslag, soms een heftige regenbui maar onder water GEWELDIGE vissen

• 29 Januari 2018 - 20:11

Tinie:

Hey meiden, hier ook mooie vissen alleen te koud om te snorkelen